اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

خیابان مولوی تهران

خیابان مولوی تهران

خیابان مولوی تهران کجاست ؟

خیابان مولوی خیابانی واقع در جنوب شهر تهران (منطقه ۱۲ شهرداری) می‌باشد که در ضلع جنوبی بازار بزرگ تهران و در حد فاصل میدان رازی و میدان قیام قرار دارد. این خیابان در سال ۱۲۸۴ هجری قمری و به دستور ناصر الدین شاه قاجار و در راستای توسعه شهر تهران بنا گردید. این خیابان در موقعیت مکانی زیر قرار گرفته است :

  • از شمال : به پانزده خرداد ( بوذر جمهری سابق )
  • از جنوب : به شوش
  • از شرق : به خیابان ۱۷ شهریور ( شهباز سابق )
  • از غرب : به خیام

تاریخچه خیابان مولوی تهران

تاریخچه احداث خیابان مولوی تهران به دوره قاجاریه ( در سال ۱۲۸۴ هجری قمری ) بر می گردد. به دستور ناصر الدین شاه قاجار خندقی جدید در جنوب شهر تهران حفر شد (که در محل فعلی خیابان شوش تهران است) و خیابان مولوی در شمال خندق جنوبی شهر و در محل برج و باروی شاه طهماسبی احداث گردید. در دوره ی قاجاریه اسم این مکان خیابان اسماعیل بزاز و اما در زمان رضا شاه پهلوی، خیابان مولوی نام گرفت و امروزه نیز به همین نام شناخته می شود. همچنین در زمان رضا شاه و به دستور ایشان، میدان محمدیه (اعدام) در مسیر این خیابان احداث گردید. تصویر متعلق به خیابان مولوی در سال ۱۳۲۵ می باشد.

اخیراً در یک حفاری عمرانی در خیابان مولوی اسکلت زنی کشف گردید که مطالعات سالیابی قدمت هفت هزار ساله آن را تائید مینماید و نشان از قدمت طولانی حیات در منطقه مولوی تهران دارد.)

خیابان مولوی تهران

اصناف فعال در بازار مولوی تهران

بازار مولوی تهران از خیابان‌ های معروفی است که هر نوع کالایی با هر قیمتی در آن یافت می شود؛ انواع مواد خوراکی، مواد شوینده، لوازم تزئینی، پرده، پارچه، لوازم پلاستیکی و هر چیزی که مربوط به خانه و آشپزخانه ‌یک منزل لوکس می باشد را میتوانید در این خیابان تهیه نمائید. سرای پارچه‌ فروشان در این خیابان بسیار معروفی است و پاساژ چندطبقه‌ مولوی از جمله مکان هایی می باشد که نیازِ تجّار و بازدیدکنندگان و خریداران انواع پارچه را بر آورده مینماید.

راسته پرده‌ فروش‌ها در خیابان مولوی، قبل از چهار راه مولوی واقع در خیابان رئیس عبداللهی می باشد و بازار پارچه در خیابان اردستانی، واقع در تقاطع‌‌ خیابان عبداللهی است. اجناس در این بازار تنوع بسیار بالایی در جنس، طرح، مدل و قیمت دارد. لازم به ذکر است در این خیابان امکان تهیه و خرید لوازم تزئینی مربوط به پرده و همچنین سفارش و دوخت انواع پارچه و پرده نیز وجود دارد؛ از این رو شما می توانید جدید ترین و به روز ترین مدل پرده های شیک را در بازار مولوی سفارش دهید و تحویل بگیرید.

مرکز تجاری نفیس

راه های دسترسی به بازار مولوی تهران (با وسایل نقلیه عمومی و شخصی ) :

 

۱ – دسترسی با مترو :

خط (۷) یادگار امام به ورزشگاه تختی : ایستگاه مترو رازی

خط (۱) کهریزک به تجریش : ایستگاه مترو میدان محمدیه

۲- اتوبوس ( BRT ) : 

شرق به غرب | میدان قیام  – ایستگاه محمدیه – ایستگاه سعادت (سامانه ۲ تندرو) 

غرب به شرق | ایستگاه چهار راه مولوی – ایستگاه چهار راه مولوی بطرف مصطفی خمینی

۳- شخصی :

بدلیل قرار گرفتن این خیابان در محدوده بازاری و پر جمعیت، بهتر است از وسایل نقلیه عمومی برای عزیمت به این خیابان استفاده نمائید.

بازار مولوی تهران

مکان های مهم خیابان مولوی تهران :

بخش های قدیمی و جالب این خیابان عبارت است از : بازار تاریخی مولوی، بازار پارچه فروش ها و پرده فروش ها، کلیسای طاطاووس، کوچه باغ ایلچی و محلی با نام کوچه مرغی ( بازار خرید و فروش انواع حیوانات) اشاره کرد.

کوچه باغ ایلچی (کوچه باغ ارامنه) محل احداث سفارت انگلیس در سال ۱۸۱۱ میلادی بوده که به کلیسای طاطاووس منتهی می گردد. این کلیسا نخستین و قدیمی ترین کلیسای مسیحی تهران است به همین علت از لحاظ تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به دلیل اینکه در آنجا قبور نسبتاً زیادی از گردشگران خارجی و کارمندان سفارتخانه ها وجود دارد که در بین آنها نام افراد سر شناس نیز به چشم می خورد.

کلیسا طاطاووس

نمایش لوکیشن بازار مولوی تهران بر روی گوگل مپ :

درباره آبایی اسماعیل

مدیر انجمن _ علاقه مند به بازاریابی محتوایی

ارسال یک پاسخ